İçerik pazarlama

B2B metin yazarlarını bulmak neden bu kadar zor?

Firmalar çoğu zaman işe alınacak doğru B2B metin yazarlığı yeteneğini bulmakta zorlanır. Ve bunun nedeni, B2B yazma becerilerine olan talebin, şirketlerin çaresiz kaldığı bir noktaya kadar artmaya devam etmesidir.

Şirket içi ekiplerine katmak için sürekli olarak son derece yetenekli B2B yetenekleri arayan markaların yanı sıra, birçok üst düzey B2B ajansı da müşterilerine en yüksek kalitede B2B metin yazarlığı hizmetleri sağlayabilecek editörler ve yazarlar arıyor.

Gerçek şu ki, en yüksek kalitede bir B2B metin yazarlığı hizmeti sunamayan çoğu ajans çok fazla müşteri bulamayacak. Dolayısıyla, bir ajansın başarısı büyük ölçüde yetenekli bir yazı ekibi oluşturma kapasitesine bağlıdır ve bu göründüğü kadar kolay değildir.

Şu anda, sanki bunları yapacak yazarlardan çok daha fazla metin yazarlığı işi varmış gibi görünüyor. Bu da akla iki soruyu getiriyor: Dengeyi kurmak mümkün mü ve nasıl?

En İyi Yazma Yeteneğine Talep

Yazma yeteneği için neden büyük bir talep olduğunu anlamak kolaydır. Neredeyse tüm B2B pazarlama türleri, bir noktada B2B içeriği gerektirir. İçeriğiniz bir rakibin içeriğiyle karşılaştırıldığında, ekibinizde okuyucularınızın dikkatini çekebilecek bir yazara sahip olmak size büyük avantaj sağlar.

Açıkçası, özellikle ağır iş yükü olan şirketler için şirket içi metin yazarlarına sahip olmanın avantajları var. İlk olarak, bir serbest çalışanın serbest kalmasını beklemek zorunda kalmadan emrinizdeki yetenekleri arayabilmek çok faydalı olabilir. İkinci olarak, şirket içi B2B içerik yazarları ortalama metin yazarlarından daha az kazandığından, olumlu maliyet etkileri vardır.

Neden yazar kıtlığı var?

En iyi markaların ve B2B ajanslarının çok sayıda içerik işi vardır, ancak en iyi yazarların neden her zaman onları almak için sıraya girmediğine bir göz atalım.

  1. B2B metin yazarlığı zor olabilir
    B2B metin yazarlığı kolay değildir. Fikri mülkiyet hukuku ve sigorta yazılımı gibi B2B konuları hakkında yazmak isteyen bir yazar arıyorsanız, konuyu iyi kavrayan birini bulmanız, bunun iş tarafıyla nasıl bağlantılı olduğunu anlamanız ve ilgi çekici bir metin oluşturmak için yeterince iyi bir yazar olmanız gerekir. Bu, birçok insan için zor bir soru.
  2. İşe ihtiyaçları yok
    Bugünlerde, iyi serbest çalışanlar iyi para alıyor. Bu nedenle, iş teklif ettiğiniz bir serbest çalışanın zaten ödemeye hazır olduğunuzdan daha fazlasını kazandığını görmek şaşırtıcı değil. Üstelik, bir serbest çalışan olarak, istedikleri zaman evlerinin rahatlığında çalışabiliyorlar. Öyleyse, bir ofiste B2B metin yazarlığı işi almak için neden tüm bu rahatlıktan vazgeçmek istesinler? Teşvikler her zaman yeterli değildir.

Bu sorunu nasıl çözebilirsin? Kendi B2B metin yazarlarınızı işe alarak ve onları şirketinizin yüksek standartlarına göre eğiterek.

Konusunu bilen bir B2B metin yazarı, birdenbire sizin için çalışmaya hazır olmayacak. Bunu fark ettiğinizde, yalnızca birkaç seçeneğiniz olduğunu bileceksiniz. Serbest çalışanları işe almaya devam edebilir, bir B2B metin yazarlığı ajansının hizmetlerinden yararlanabilir, stajyer yazarlar çalıştırabilir ve onları eğitebilir ve eğitim yoluyla mevcut pazarlama ekibinizin becerilerini geliştirebilirsiniz. Tüm bu seçenekler kendi problemleriyle birlikte gelir.

Bununla birlikte, güçlü bir metin yazarları ekibi oluşturmak için kendi ekibinizi büyütmek sağlam bir seçenektir. Tek ihtiyacı olan, doğru tutuma ve teknoloji veya işletmeye ilgi/anlayışa sahip kişileri belirlemek ve ardından gerekli standarda ulaşana kadar onlara öğretmek ve akıl hocalığı yapmak için zaman ayırmaktır.

Bu yaklaşım sabır, bolca koçluk ve kapsamlı geri bildirim gerektirir. Bu nedenle, bu uzun vadeli bir stratejidir ve zaman geçtikçe mentorluk, eğitim ve yatırım konusundaki çabalarınızın meyvelerini toplamaya başlayacaksınız.

Ayrıca, pazarlama ekibinizin bir üyesi yazma becerisine sahipse, onlar için metin yazarlığı eğitimini içerecek bir geliştirme programı yapılandırabilirsiniz, böylece yazma iş yüküne yardımcı olabilirler. Bu tür bir eğitimin bir diğer avantajı da, serbest yazarlara yaptırılan içeriği gözden geçirebilmeleridir.

Alternatif olarak, güvenilir ve hızlı sonuçlar için uzman bir metin yazarlığı ajansı en iyi seçenektir.

Emin olabileceğiniz bir şey, en iyi metin yazarlarını alacağınızdır ki bu da tam olarak B2B pazarlamanın gerektirdiği şeydir. Tüm veri, teknoloji, otomasyon ve kişiselleştirme tekniklerini uygulasanız bile, okuyucularınızın kalitesiz bulduğu içerikler oluşturuyorsanız herhangi bir olumlu etki yaratamazsınız.

B2B metin yazarlığı hizmetlerimizin işinize nasıl fayda sağlayabileceğini öğrenmek istiyorsanız, bugün bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

+90 530 139 25 68 | info@inveriya.com.tr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *